Bajban vagyok Kósa elvtárs úr nyilatkozatával kapcsolatban. Amennyiben a formál logika szabályait szeretném érvényesíteni a nyilatkozat tartalmi koherenciáit illetően (tudom, messzire megyek..) akkor komoly dilemmákkal kell szembesülnöm. Amennyiben elfogadjuk azt a tételt, amely szerint a magyar oktatás színvonalát az oktatási szegregációval érintett intézmények, az azokban tanuló diákok teljesítménye rontja le, abban az esetben nem igazán értem miért is állítja azt a frakcióvezető úr, hogy az oktatási integráció, mint olyan megbukott. A formál logika (már megint) okán Kósa képviselőnek azt következtetést kell(ene) levonnia, hogy a helyzet drámaiságára való tekintettel, fénysebességgel deszegregálni, vagyis integrálni kell. Ezzel szemben Lajosunk azt állítja, hogy a korábban elindított integrációs programok megbuktak, mert nem voltak eredményesek (igaz, ennek minden kutatás az ellenkezőjét állítja). Továbbá azt is, hogy újra kell gondolni azt „dogmát”, amely szerint az integrált oktatás lenne az egyedüli üdvözítő megoldás. Szóval – követve a nyilatkozó logikáját, amely bevallom komoly intellektuális kihívás - további szegregációra van szükség. Most akkor mi a ló fütty van? A Lalibá által egyébként nagyon helyesen tett, már-már szociológiai pontosságú megállapítás, mely szerint szegregátumok (zárványok) újratermelik a társadalmi egyenlőtlenségeket (spanyolviasz-díjat Mr. Kósának!). Azonban minderre az ő (pontosabban pártja és kormánya) adekvát szakmai válasza az, hogy izomból történő szegregációt, még több szeretet alapú oktatást, pedagógiát, még több Huszár-telepi sulit a mélyszegényeknek ( roma és nem roma kisdiákoknak). Nagyon eredeti, nagyon haladószellemű. Lajos, Lajos. Beszélsz itten össze-vissza. Az a baj, hogy az áldozatra hárítod az általatok is előidézett, fenntartott súlyos társadalmi, oktatási rendszerbeli hibákat. Áttételesen azt állítod, hogy az emberminisztérium vezérletével (Főszerepben: Balog Zoltán) eltorzított oktatási struktúrával, annak működésmódjával, eredményességével, méltányossági, esélyegyenlőségi elveivel, gyakorlatával semmi baj nincs. Sőt. Azok kiválóan működnek, csak hát vannak ezek a zárványok, meg az azokban tanulgató ufócskák, akik szegények is meg romák is, oszt miattuk nem cool a PISA eredménye e lángoktól ölet kis országnak. Nohát Kósa khm.. úr, az van, hogy tévedni teccik ( bocs, én is zárványban tanultam a helyesírás alapvetéseit). Tessék kissé tájékozódni, olvasni, vagy ahogyan az önök titkolt szellemi elődje Lenin elvtárs is mondotta volt: tanulni, tanulni, tanulni. A tény az nemzetes uram instálom, hogy a hiba az önök készülékében van. A maguk képére és hasonlatosságára átalakított kézi vezérelt, központosított, indoktrinációra tökéletesen alkalmassá tett oktatási rendszer a szegények számára jobb esetben az óvodától az összeszerelő üzemig, rosszabb esetben a közmunkáig tágítja ki a lehetőségek horizontját. Tudom, ez már nektek a maximum, de hát enged meg, hogy felvilágosítsalak, hogy 2016-ot írunk. Érettségi, egyetem… ugyan kérem, ezek - bizonyos társadalmi osztály alatt - már mágikus irrealizmus tartományába eső tényezők. Szerintetek az az esélyegyenlőség csúcsa, hogy 16 évesen nem rakjátok ki a skacokat a suliból, holott ezt meg is tehetnék. Nagyon méltányolandó magatartás, köszi! Meg az, hogy megcsináltátok a HÍD-programot az ufoknak (értsd: mélyszegény, leginkább roma fiatalok), ahonnan a remény sárgaköves útján gyalogolhatnak be a közmunka végtelen rónáira ( képzavarok sora, de hát így plasztikus). Lajos tisztelettel mondom, hogy azt kell megértenetek, hogy nem tanulók jellemhibája, tanulmányi motivációja, képességei miatt trágya az oktatási színvonal a Kárpátok szent bércei között, hanem mert rendszerszintű eltolások, bakik, zavarok vannak. Ezek egy jelentős része tőletek függ, a ti intézkedéseitek révén állt elő. Egy részét örökül kaptátok, de azokkal sem kezdtetek semmit, sőt a már említett, az oktatás, méltányosság kapcsán vallott kb. XV. századi nézeteitek miatt tovább barmoltatok a helyzeten. Javaslom, hogy a kormányzati GPS-ben keresetek rá az újratervezés menüpontra, de előtte ezért szíveskedjetek olyan emberek szakmai véleményét is kikérni, akiknek van némi fogalma ezekről a rendszerszintű zavarok természetrajzáról, eredetéről, hatásairól, azok megoldási módjairól. A feladat adott, Hajrá Kósa Lajos!